This Air Force Jet Was Scrambled to Intercept a UFO—Then Disappeared
The night an Air Force jet mysteriously disappeared over Lake Superior—November 23, 1953—was a stormy one. Near the U.S.-Canadian border, U.S. Air Defense Command noticed a blip on the radar where it shouldn’t have been: an unidentified object in restricted air space over Lake Superior, not far from Soo Locks, the Great Lakes’ most vital commercial gateway. An F-89C Scorpion jet, from Truax Air Force Base in Madison, Wisconsin, took off from nearby Kinross AFB to investigate, with two crew members on board. First Lieutenant Felix Moncla—who had clocked 811 flying hours, including 121 in a similar aircraft—took the pilot’s seat, while Second Lieutenant Robert Wilson was observing radar.
La notte in cui un jet dell'Aeronautica militare scomparve misteriosamente sul Lago Superiore - il 23 novembre 1953 - fu un temporale burrascoso. Vicino al confine tra Stati Uniti e Canada, il comando di difesa aerea degli Stati Uniti ha notato un blip sul radar dove non avrebbe dovuto essere: un oggetto non identificato nello spazio aereo limitato sul Lago Superiore, non lontano da Soo Locks, la più vitale porta commerciale dei Grandi Laghi . Un jet Scorpion F-89C, proveniente dalla base aeronautica Truax a Madison, Wisconsin, decollò dalla vicina Kinross AFB per indagare, con due membri dell'equipaggio a bordo. Il primo tenente Felix Moncla, che aveva registrato 811 ore di volo, di cui 121 su un aereo simile, prese il posto di pilotaggio, mentre il secondo tenente Robert Wilson stava osservando il radar.
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